Isnin, Mei 07, 2007

Aktiviti Sastera DBP Wilayah Utara

.
.



Saya terima email daripada Puan Khairiyah Ghazali, DBP Wilayah Utara, mengenai aktiviti di Pulau Pinang. Eloklah saya siarkan di sini buat rakan-rakan di kawasan utara yang berminat.


Bengkel Penulisan Puisi
11-12 Mei 2007
9.00 pagi-5.00 petang
Dewan JKK, Kongsi,
Balik Pulau



Program anjuran bersama DBP Wilayah Utara dan Pusat Khidmat KADUN Pulau Betong bertujuan untuk memberi pendedahan dan teknik penulisan puisi yang betul kepada para peserta. Bengkel akan dikendalikan oleh SN Datuk A. Samad Said dan Saudara Rahimidin Zahari. Peserta terdiri daripada guru-guru di Daerah Barat Daya, ahli Badan Kesenian dan Kebudayaan Balik Pulau serta orang persaorangan yang berminat dengan bidang penulisan puisi. Penyertaan terhad kepada 30 orang sahaja. Sila hubungi urus setia dengan segera untuk pengesahan penyertaan.



Perasmian Anjung Indah
&
Deklamasi Puisi Lidah Ibunda

11 Mei 2007

8.00 hingga 11.00 malam

Anjung Indah, Bukit Penara,
Jalan Tun Sardon, Balik Pulau


Merupakan program anjuran bersama DBP Wilayah Utara, Pejabat Daerah dan Tanah Balik Pulau dan Pusat Khidmat KADUN Pulau Betong. Perasmian Anjung Indah akan disempurnakan oleh T.Y.T Yang di-Pertua Negeri Pulau Pinang Tun Dato’ Seri Haji Abdul Rahman bin Haji Abbas.

Majlis Deklamasi Puisi Lidah Ibunda merupakan acara baca puisi dalam dialek daerah dan negeri-negeri di Malaysia yang akan disampaikan oleh pemuisi-pemuisi undangan seperti SN Datuk A. Samad Said, Sdr. Khalid Salleh, Dr. Zakaria Ali, Dr Samad Salleh, Sdr. Rahimidin Zahari, YB Haji Muhamad Farid Saad, dan beberapa orang pemuisi undangan yang lain. T.Y.T. Tun akan turut mendeklamasikan puisi pada majlis berkenaan.

Semua dijemput hadir.


Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:

Puan Khairiyah Ghazali, 04-5377242
e-mel kriyah@dbp.gov.my


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails