Selasa, Oktober 17, 2006

Salam Aidil Fitri








Foto ekadmalaysia.net.

Sedar tak sedar kita sudah sampai ke penghujung bulan Ramadan. Hari Jumaat ini hari akhir bekerja bagi kebanyakan orang sebelum bercuti panjang. Rasa baru sahaja Ramadan yang mulia menjenguk kita, sudah mahu berangkat pulang! Rasa belum puas bermesra kita sudah akan berpisah, dan hanya akan bertemu semula setahun lagi. Itupun jika panjang usia.


Bermula Jumaat ini juga akan sesaklah jalanraya menuju ke kampung halaman. Masing-masing sedang sibuk buat prsaipan untuk pulang berhari raya. Halaman rumah di kampung akan jadi meriah dan ceria dengan kepulangan anak-anak dari rantauan. Halaman rumah yang selama ini sepi akan penuh dengan kereta-kereta berplet luar.

Jiwa Rasa juga akan pulang ke kampung petang Jumaat ini. Pulang ke kampung di Sungai Siput dan di rumah Suri Jiwa di Padang Rengas. Seperti tahun-tahun lepas, bandar di raja Kuala Kangsar akan sesak menjelang Hari Raya. Tak ubah seperti kesesakan di Jalan Tuanku Abdul Rahman.

Kepada semua rakan-rakan pengunjung blog ini, saya ucapkan Selamat Hari Raya. Maaf Zahir Batin. Walaupun belum pernah bersua, tetapi keakraban tetap terasa, bagai sudah kenal lama. Pohon maaf dari saya andai ada tulisan di sini yang menyinggung jiwa dan rasa.


Selamat pulang ke kampung. Berhati-hati di jalan raya dan di musim raya.


Salam Aidil Fitri untuk semua.


Selamat Pulang Ke Fitrah

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails