Sabtu, Disember 31, 2005

Selamat Tahun Baru 2006


Foto ini saya ambil di pagi hari terakhir tahun 2005. Saya ambil menggunakan kamera PDA yang baru saya beli, ipaq3715. Tak berapa jelas kerana hanya 1.3 megapxels. Bolehlah, sementara menunggu kamera digital saya pulang dari klinik.

Begitulah pemandangan dari anjung rumah. Setiap pagi, merenung sinar pagi yang begitu indah. Nampak bendang yang menghijau juga bangunan majlis perbandaran yang tersergam indah di sebelah kanan.

Tahun 2005 banyak membawa kenangan manis bagi saya dan isteri. Saya mesti bersyukur dengan nikmat kurniaan Allah. Banyak sungguh nikmat kurnianya yang tidak terkira. Tahun 2005 kami dapat berjalan melihat dan menyentuh keindahan Taj Mahal. Akhir tahun 2005 kami menerima kunci rumah baru yang akan cuba kami hiasi dengan kilauan kasih Taj Mahal. Tahun 2005 juga saya diberi tanggungjawab lebih besar oleh majikan. Tak terkira nikmat yang dikurnia Allah. Alhamdulillah. Syukur!


"Dan sekiranya kamu menghitung nikmat Allah, nescaya tidak dapat menghitungnya. Sesungguhnya Tuhan itu Maha Pengampun dan Maha Penyayang."
- (Surah an-Nahl, ayat 18)

"Barang siapa yang bersyukur maka hal itu untuk (kebaikan) dirinya sendiri. Dan barang siapa yang engkar maka sesungguhnya Tuhan itu Maha Kaya dan Maha Mulia."
- (Surah al-Naml, ayat 40)

Banyak juga lagi impian dan permintaan yang belum dicapai, tapi bukankah itu fitrah hidup di dunia? Dunia akan jadi bosan, monotonous dan tidak mencabar jika semua hajat kita tercapai dengan senangnya. Hidup kena ada masam dan manisnya. Biar cukup asam garamnya. Kalau manis berpanjangan pun, tak bagus juga. Begitu juga jika masam berpanjangan.

Saya akan terus berdoa semoga hajat yang belum tercapai di tahun yang lepas akan tercapai jua. Berdoa dan berusaha, kerana semuanya milik Allah, pemilik dunia dan segala isinya. Dunia ini bukan kita yang punya. Kita hanya menumpang teduh, sementara menunggu waktu dipanggil kembali.

Moga 2006 membawa sinar baru seperti sinar suria yang saya renung setiap pagi di balkoni rumah. Selamat Tahun Baru 2006

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails