Isnin, Disember 27, 2004

Jalan - Jalan ke Pantai Timur - 1

.
Posted by Hello




Jam saya menunjukkan pukul 7.45 malam bila kami sampai di pintu pagar rumah di Ipoh. Meter batuan di kereta menunjukkan yang kereta kami telah bergerak sejauh 1569km, jarak yang telah kami lalui sepanjang 5 hari percutian. Satu jarak yang agak jauh yang bermula dari Ipoh melalui Lebuhraya Utara Selatan ke Kuala Kangsar lalu terus ke pekan Gerik. Dari Gerik kami melalui Lebuhraya Timur Barat hingga ke Jeli, terus ke Kota Bharu.

Selepas bermalam di Kota Bharu kami terus ke Merang, Terengganu, bermalam di resort yang cantik di situ, kemudian singgah sebentar di Kuala Trengganu sebelum bermalam di Cherating. Kami teruskan perjalanan esoknya ke Kuantan dan melalui Lebuhraya Pantai Timur ke Kuala Lumpur, bermalam di Serendah sebelum meneruskan perjalanan pulang melalui Lebuhraya Utara Selatan ke Ipoh.

Perjalanan selama 5 hari yang sangat menarik. Sungguh banyak cerita, tempat menarik, makanan yang enak dan gambar pemandangan yang ingin saya kongsi. Tengoklah nanti. Bila senang akan saya ceritakan di sini. Hari ini sibuk sikit, maklumlah lama juga tinggalkan pejabat.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails