Selasa, Februari 22, 2005

21 Feb 2005 Selesai Rumah & Jumpa Blogger

.


Interior sebuah restoran di SS 13 Shah Alam


Apartment yang kami beli di Bandar Pinggiran Subang sepatutnya siap setahun lepas, tetapi lewat hampir setahun. Kalau ikut kontrak pemaju perlu membayar 10% penalti dari harga rumah. Tetapi, selalunya pemaju hanya akan membayar 50% sahaja dari jumlah itu. Berbagai alasan akan diberi. Nasib kami baik hari itu, kami diberi jumlah 60% dari itu. Bolehlah diguna untuk buat grill rumah.

Selesai urusan dengan pemaju, kami ke ejen hartanah di Subang Permai, bagi kunci untuk sama ada dijual atau disewa. Ejen nasihatkan kami untuk disewakan. Mana yang baiklah.

Kami dah janji nak singgah di opis Aida di Karangkraf. Lama dah teringin nak pergi, tapi tiada kelapangan. Akhirnya sampai juga kaki kami ke Karangkraf, suatu nama besar dalam penerbitan majalah dan tabloid di negara kita. Kalau tak salah antara penerbitan yang terawal adalah Mingguan Kanak-Kanak dan akhbar Watan. Rasa bangga dengan kejayaan usahawan Melayu meneroka bidang yang mencabar ini. Cantik opisnya dan ramah mesra anggota pekerjanya.

Akhirnya berjumpa juga saya dengan Salina Ibrahim, penulis novel yang blognya sering saya kunjungi. Apabila membaca blog beliau saya selalu bayangkan seorang yang garang dan agak berumur. Jangkaan saya meleset. Salina Ibrahim seorang yang penulis yang masih muda yang berperawakan menarik, dan saya percaya mempunyai masa depan yang cerah dalam bidang penulisan novel. Terima kasih Salina sudi autograf novel Atas Nama Kasih. Sempat juga saya dan isteri berjumpa wartawan majalah Nur yang pernah kami kenal melalui e-mel.

Berdebar rasa hati nak jumpa penulis terkenal Sri Diah. Nama yang saya kenal seawal tahun 80-an bila akhbar Bacaria mula muncul di pasaran. Nama beliau begitu sinonim dengan Bacaria pada masa itu. Seorang penulis yang bermula dengan cerpen dan puisi, dan kini antara penulis novel terkenal negara yang telah banyak menghasilkan novel popular. Blog beliau tak perlu diperkenalkan lagi, majoriti blog bahasa Melayu mempunyai link ke blog beliau. Orangnya cantik nampak di foto, tetapi lebih cantik di luar. Ramah mesra orangnya, tak rasa kekok kami berbicara walaupun baru berjumpa. Terima kasih kerana sudi luang masa berjumpa kami.

Lebih menarik lagi EP juga ada di sana. Tak dapat dibayangkan kegembiran saya hari itu. Memang rezeki saya dapat berjumpa mereka. Blog EP adalah antara yang terawal saya pernah lawati. EP mahir menulis. Tulisan beliau ringkas tapi memberi kesan. Melayari blog EP pernah membuat jiwa jadi sayu. Terima kasih EP sudi bagi kami rasa bubur Asyura. Pertemuan ini akan sentiasa saya kenang. Berat hati mahu meninggalkan Karangkraf, namun hati rasa puas kerana dapat berjumpa Salina, Sri Diah dan EP.

Terimakasih juga Aida yang tak serik-serik mengajak Abang dan Kakaknya ke sana. Gembiranya kami sehingga terlupa untuk merakamkan foto kenangan.

Sebelum pulang sempat juga saya berjumpa dengan Pokku, blogger yang sering menulis tentang loghat Terengganu tetapi di dalam Bahasa Inggeris. Bukan senang nak bercerita tentang loghat Terengganu dalam Bahasa Inggeris. Membaca blog Pokku sangat menghiburkan. Tidak hairanlah jika beliau mempunyai ramai peminat yang telah mengundi blog beliau sebagai Blog Terbaik di Malaysia. Terima kasih Pokku atas pemberian CD Govi dan Kartina Dahari. Bukan senang nak cari CD Kartina Dahari!

Sempat juga kami ke Midvalley, dan makan Nasi lemak Rindu di Pantai Dalam sebelum pulang. Kami pulang ke Ipoh dengan rasa gembira, tak habis berbual sepanjang jalan sehingga tak sedar sudah sampai ke pintu rumah.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails