Jumaat, Disember 14, 2007

Kejutan Khamis 13 Disember 2007

.


Pernahkah anda mengalami keadaan di mana anda berharapkan sesuatu tetapi mendapat lebih dari apa yang diharapkan? Bukan selalu bernasib baik mendapat apa yang dihajat, apalagi beroleh lebih dari itu.

Itulah yang terjadi pada saya. Hari ini Khamis 13 Disember tercatat sebagai satu hari yang mengejutkan dan sangat menggembirakan saya. Siapa sangka hari yang biasa boleh jadi luar biasa. Hari paling produktif. Banyak yang saya buat dan dapat dalam masa yang singkat.

Hari Khamis, saya ke Kuala Lumpur kerana menghadiri Malam Anugerah Nafma di Hotel Mandarin Oriental. Saya pergi tanpa memasang harapan yang tinggi untuk menang kerana syarikat-syarikat yang menyertai kali ini bukan calang-calang.

Lalu, perjalanan ke KL kali ini, fikir saya, lebih sekadar menghadirkan diri memberi sokongan. Lalu,seperti biasa saya sudah merancang mahu singgah ke kedai buku dan mungkin berjumpa seorang dua rakan sebelum majlis makan malam nanti.

Saya merancang bertemu Pak Adib di KLCC. Kami sudah lama berhubung di dunia siber, tetapi belum bertemu di dunia nyata. Pak Adib merupakan antara penulis blog yang telah menjadi inspirasi untuk memulakan blog sendiri.

Tidak pula saya sangka akan bertemu dengan blogger lain yang tak pernah saya mimpi untuk bertemu. Saya berada di Pustaka Antara bila Pak Adib telefon mengajak minum dan bertemu Awang Goneng di KLCC. Wah, ini sudah bonus, fikir saya. Bukan mudah bertemu Awang Goneng yang telah membukukan tulisan beliau yang sangat menarik dan eksotik tentang kisah hidup beliau di Terengganu. Buku Awang Goneng Growing Up in Terengganu sudah jadi best sellers di kedai buku tempatan. Awang Goneng dan Kak Teh yang menetap di UK pulang bercuti ke Malaysia sambil melancarkan buku ini di sini.

Sebelum meninggalkan Pustaka Antara, sempat saya capai buku Jejak Langkah dan Rumah Kaca tulisan Pramoedya Ananta Toer yang melengkapkan koleksi Kuartet Buru yang sudah lama saya idamkan.

Setiba saya di Dome, KLCC terus mencari kelibat Pak Adib dan Awang Goneng. Alangkah terkejutnya saya rupanya bukan Pak Adib dan Awang Goneng sahaja di situ. Saya berjumpa buat pertama kali, Pak Adib, Pak Idrus, Awang Goneng dan Kak Teh. Juga berjumpa Helmi ATRCO dan Honeytar yang sudah lama jadi sahabat saya di alam siber. Pok Ku turut datang bersama Mimi. Selama ini kami sudah lama kenal di laman sembang Pokku. Saya juga gembira bertemu Ruby Ahmad.

Berjumpa nama besar dalam dunia blog memang satu kejutan hari ini. Bukan seorang tapi ramai! Kami berbual hingga hampir jam lima petang tanpa sedar. Entah bila saya dapat peluang berjumpa semula seperti ini.

Saya juga sempat bertemu Iskandar drbubbles dan Zulkifli Dewangga Sakti di café Kinokuniya. Banyak yang kami bincangkan. Maklumlah, kami berkongsi minat yang sama. Tak sedar waktu berlalu cepat. Dua jam kami berbual.

Saya bergegas untuk majlis makan malam di hotel bersebelahan. Saya dapat satu lagi kejutan untuk hari ini. Nama syarikat disebut dan saya naik ke pentas untuk menerima salah satu anugerah. Terkejut dan rasa bangga bila tersenarai sebagai sepuluh syarikat terbaik, apalagi bila bersaing dengan syarikat gergasi negara.

Selesai majlis saya terus pulang ke Ipoh dan tiba jam dua pagi. Badan letih, tetapi gembira. Banyak sungguh kejutan hari ini. Kejutan yang seronok!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails