Khamis, Julai 28, 2005

Hadapi Dengan Senyuman




Saya ni terlambat sikit. Baru ni sahaja saya dengar lagu kumpulan popular dari Indonesia iaitu Dewa. Sedangkan lagu-lagu kumpulan ini sudah jadi siulan anak muda kini (mungkin kerana saya sudah masuk ke golongan tua, agaknya :) ). Pertama kali saya dengar lagu ini terus terpikat dengan liriknya yang mudah dan berkesan, terutama lagu Hadapi Dengan Senyuman. Mungkin kerana saya boleh `relate' dengan tajuk lagu tersebut.



HADAPI DENGAN SENYUMAN
SEMUA YANG TERJADI
BIAR TERJADI….
HADAPI DENGAN TENANG JIWA
SEMUA... KAN BAIK BAIK SAJA

BILA KETETAPAN TUHAN
SUDAH DITETAPKAN
TETAPLAH SUDAH….
TAK ADA YANG BISA MERUBAH
DAN TAKKAN BISA BERUBAH


RELAKANLAH SAJA INI
BAHWA SEMUA YANG TERBAIK
TERBAIK UNTUK KITA SEMUA
MENYERAHLAH UNTUK MENANG


DEWA
Album Laskar Cinta
Lagu Ciptaan Ahmad Dhani


Alangkah baiknya jika kita boleh menghadapi segala cabaran dan dugaan hidup dengan senyuman. Selamat dunia. tak payah bertekak, tak payah bertegang urat, tak payah `argue for the sake of arguing'.

Yang jadi masalah, kita selalu mau menang dalam segala keadaan. Kata pensyarah saya di kelas International Business minggu lepas, frasa `Win-win' itu sekadar mainan bibir semata, kerana jauh di sudut hati semua pihak mahu menang, atau `win-lose', cuma sebanyak mana kita `win' yang jadi perkiraan.


Walau apapun yang mendatang, singa atau rimau, akan saya hadapi dengan senyuman... :)

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails