Isnin, Januari 03, 2005

Selamat Tahun Baru 2005

.


25/12/04 Matahari terbenam di Lebuhraya Karak

Selamat datang 2005

Tahun 2004 memberi pengajaran berharga kepada kita untuk menghadapi sebarang kemungkinan dalam hidup. Kita mesti bersedia menghadapi kemungkinan berlakunya kejadian luar jangka. Iklim dunia boleh berubah sekelip mata. Begitulah juga iklim politik, iklim ekonomi dan iklim bisnes.

Kalau kita tidak bersedia, kita akan menerima nasib yang sama menimpa dinosaur. Ya, dinosaur adalah haiwan gagah dan besar tetapi telah pupus kerana tidak berupaya menyesuaikan diri dengan perubahan iklim dunia. Sikap bangga dengan kekuatan dan kehebatan diri, lalu tidak mahu mengaku yang keadaan sekeliling sudah berubah, membawa kepada kepupusan dinosour. Jangan kita tempa nasib yang sama macam dinosaur.

Kejadian buruk yang telah menimpa kita di tahun 2004 adalah umpama papan tanda amaran di tepi jalan. Jadikan ianya sebagai peringatan untuk kita memastikan kita masih di trek yang betul. Kembalilah ke trek asal jika kita sudah tersasar. Kemalangan yang berlaku sepanjang jalan patut menginsafkan kita. Ada masa kita perlu berhenti sebentar dan melihat kembali ke dalam diri. Adakah kita sudah di jalan yang betul, dan sudah cukupkah persiapan kita untuk meneruskan perjalanan ini?

Perjalanan masih jauh, dan ianya perlu diteruskan. Selamat datang 2005!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails