Khamis, Januari 13, 2005

.

Terjumpa ini di blog Amir EtCetera



URGENT : Support Needed!!
FOR IMMEDIATE RELEASE

JAWATANKUASA Seniman Prihatin, dengan kerjasama Akademi Seni Kebangsaan serta Yayasan Kesenian Perak bakal menjayakan program kesenian Malam Tunas Jiwa.

Tujuan malam tersebut adalah untuk melahirkan rasa simpati para seniman terhadap nasib malang yang menimpa mangsa tsunami di Acheh dan utara Tanahair.

Program malam tersebut bakal diserikan dengan bacaan puisi oleh penyair Dinsman, Dr Zakaria Ali, Prof Muhammad Haji Salleh, serta bacaan mesej peribadi dari karyawan Acheh oleh Dr Siti Zainon Ismail.

Turut menyumbang tenaga untuk persembahan malam itu adalah pemuzik folk Meor, penari multi-etnik, January Low, kumpulan gamelan Rhythm in Bronze, kumpulan Dewangga Sakti, kumpulan Electro Primitive, serta persembahan khas dari kakitangan serta penuntut ASK sendiri.

Turut membuat penampilan khas untuk program tersebut adalah Seniman Negara Datuk Syed Ahmad Jamal yang telah sudi mencipta logo simbol tunas kelapa, yang menggambarkan harapan agar kawasan yang dilanda tsunami bakal tumbuh subur semula, demi meneruskan kesinambungan hidup selepas tragedi tersebut.

Pada malam itu juga, pengunjung akan dapat mendengar sendiri pengalaman sukarelawan Persatuan Bulan Sabit Merah Malaysia dan Global Peace yang baru pulang dari Aceh, serta mendaftar sebagai ahli di persatuan-persatuan berkenaan.

Malam Tunas Jiwa akan diadakan pada Sabtu, 15 Januari 2004, jam 8.00 malam, bertempat di Laman Akademi Seni Kebangsaan.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi

Tengku Elida Bustaman (0163284493) atau Fazli Ibrahim (016 2982905)


END

* Please show your support by copy and paste this info to your blog to make it possible for this info spread to as many as possible in the shortest time. Your contribution is highly appreciated to make this event a success. I'm trying to get a few celebrities to perform as well that night. HOPE TO SEE YOU THERE.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails