Isnin, Januari 31, 2005

Selesai satu kerja...

.



Sudah lama rasanya tak berkesempatan nak update blog. Hanya sempat buka PC dan menjenguk blog rakan-rakan. Biasalah. Alasannya kesibukan kerja. GM tak ada selama sebulan sampai lepas Raya Cina. Kalau dah bos tak ada, terpaksalah tengok-tengokkan apa yang patut diselesaikan.

Teringin sangat nak hadir Parti Nasi Dagang Pok Ku pada Sabtu malam lepas. Apa nak buat, terpaksa melepaskan peluang bertemu pemenang Best Malaysian Blog ini, walaupun dah lama saya letak appointment itu dalam PDA. Entah bila dapat peluang untuk bersua muka dengan tokoh blogger yang saya hormat ini. Hari minggu itu saya sibuk hingga ke larut malam dengan persiapan majlis perjumpaan tahunan juga tengah bergelut untuk menyiapkan assignment MBA, kertas projek Strategic Information Systems Planning.

Saya terpaksa menguruskan persiapan untuk perjumpaan tahunan syarikat di Ipoh, kerana GM keluar negeri. Semua pihak pengurusan tertinggi dari Kuala Lumpur datang ke Ipoh. Dah jadi kebiasaan kami di Ipoh, persediaan perlu dibuat dengan sebaik mungkin, malah mesti lebih bagus dan lebih hebat dari 15 syarikat lain di seluruh negara. Kami selalu meletakkan standard yang tinggi untuk dicapai.

Banyak multimedia presentation perlu disemak dan diteliti sebelum hari tersebut. Multimedia presentation untuk aktiviti sepanjang tahun perlu diteliti. Power point presentation untuk Pengerusi dan Pengarah Eksekutif, juga powerpoint presentation untuk laporan prestasi kewangan dan operasi syarikat juga perlu disiapkan. Agenda juga perlu diteliti dengan terperinci untuk memastikan ianya berjalan tanpa halangan.

Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Rasa lega betul bila semuanya sudah selesai petang tadi. Pengerusi berpuas hati dengan pencapaian kami sepanjang tahun lepas, kami diisytiharkan sebagai syarikat yang paling banyak menerima anugerah sepanjang tahun 2004 berbanding 15 anak syarikat yang lain. Kami telah mendapat Anugerah Enterprise 50, BFHI dan MSQH, dan juga telah dicalonkan untuk QMEA, anugerah tertinggi pengurusan kualiti negara.

Harap-harap dapatlah saya update blog selepas ini. Ada beberapa buah buku yang sudah selesai saya baca dan rasa ingin berkongsi di sini. Nanti kalau senang boleh saya kongsi di sini.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails