Sabtu, Mac 25, 2006

Pesta Buku Antarabangsa KL 2006








PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR

Tarikh: 24 Mac-2 Apil 2006
Masa: 10pagi-10malam
Tempat: PWTC, Kuala Lumpur
www.klibf.com

Setiap tahun, saya tidak akan lepaskan peluang ke Pesta Buku KL. Walaupun saya tidak berapa gemar koleksi buku yang dijual di situ, tetapi pengalaman berada di situ sudah cukup menyeronokkan. Berada di keliling timbunan buku, melihat gelagat penjual dan pembeli buku. Melihat dan dan membelai buku sudah memberikan suatu keseronokan kepada peminat buku. Kalau bernasib baik, boleh bertemu dengan peminat buku lain dan juga tokoh penulis terkenal tanahair. Kedai buku seperti Utusan, Alaf21, Creative dan lain-lain sering menjemput penulis novel mereka untuk hadir dan menandatangani buku yang dibeli. Itu satu pengalaman yang saya rasakan sangat menarik utuk para peminat buku.

Tahun ini, kalau ikut perancangan awal, saya tak sempat ke Pesta Buku. Sedang menyiapkan bekalan untuk cuti dua minggu lebih. Malangnya perancangan tak jadi, pemergian ditangguhkan dan cuti juga ditangguhkan.

Kebetulan pula ada kerja di Kuala Lumpur sehingga hari selasa. Walaupun masih ada berpuluh lagi buku yang belum dibaca di rumah,(buku Memoir Ahmad Boestamam yang saya beli di Pesta Buku tahun lepas, baru semalam sya habiskan) tetapi hati peminat buku mana yang akan tahan godaan dengan Pesta Buku. Alang-alang sudah berada di Kuala Lumpur. Kalau sempat, saya akan ke Pesta Buku hari Isnin selepas mesyuarat atau hari selasa sebelum pulang ke Ipoh.

Nak tengok sahaja. Tak mahu beli. (Boleh percaya ke? :) )

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails