Jumaat, Jun 10, 2005

Dari Ipoh ke BM ..

.
Image Hosted by ImageShack.us


Sudah 2 minggu saya bertugas di Bukit Mertajam. Masih ada rasa kurang selesa. Maklumlah tempat baru. Duduk berjauhan dengan isteri pula tu. Tak ada orang yang nak saya usik. ;)

Saya beruntung juga senang dapat rumah sewa. Dapat nombor telefon dari jaga di bawah, telefon tuan rumah dan terus setuju. Dah lama tak duduk rumah yang ada lift. Nak merasalah kononnya. Kata jiran sebelah rumah, penghuni sebelum ini doktor, tetapi pindah ke rumah lain selepas berlaku gegaran dahulu, takut agaknya. Dari rumah saya di Tingkat 11, terhidang pemandangan indah bendang yang menghijau. Kawasan ini baru dibangunkan dan masih dikelilingi oleh sawah padi. Sudah menjadi rutin saya setiap pagi dan petang untuk termenung di tepi balkoni mencuci mata melihat bendang yang sedang menghijau.

Dah lama tak berpeluang tulis di blog kerana belum boleh guna PDA saya. Baru semalam saya berjaya synchronize PDA dan PC saya. Selalunya saya akan tulis posting di PDA dan akan post menggunakan PC.

BM tak jauh dari jambatan Pulau pinang. Tak sampai setengah jam dah sampai ke sebelah sana jambatan. Cuma berlaku sedikit kesesakan pada waktu puncak, iaitu waktu pergi dan pulang dari kerja.

Yang menarik di BM, pekan ini di kelilingi oleh jalan keretapi. Seringkali perjalanan masuk ke pekan BM terpaksa menunggu keretapi lalu dahulu. Di sini masih menggunakan pagar yang ditutup secara manual.

Mula-mula ini, hampir setiap hari saya mencuba nasi kandar. Ternyata rasa nasi kandar di Pulau Pinang agak berlainan dari di Ipoh. Mungkin adunan rempahnya yang istimewa. Rutin saya juga mencari tempat makan yang best di sini. Setiap malam mencuba gerai yang berlainan. Tempat tinggal saya d sini juga berdekatan dengan sebuah Politeknik, jadi ramai juga pelajar-pelajar di kawasan ini.

Besok hari Sabtu, hari yang ditunggu, nak balik ke Ipoh....ye

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails