Selasa, Februari 22, 2005

20 Feb 2005 - KL & Travel Fair

.


MAS Travel Fair , pagi Ahad.


Tujuan asal kami ke KL hanya nak ke MAS Travel Fair pada hari Ahad dan berjumpa pemaju rumah baru kami pada hari Isnin. Kami bernasib baik, selesai semua kerja dan banyak perkara menarik yang sempat kami buat.

Ramai betul orang di MAS Travel Fair. Pening kepala melihat begitu banyak agensi pelancongan mempromosi pakej masing-masing. Sukar untuk membuat pilihan. Bayangkan ada 185 syarikat berasaskan pelancongan untuk dibuat pilihan. Ada berbagai jenis pakej pelancongan, dalam dan luar negeri. Ada satu agensi pelancongan yang menguruskan tour ke London untuk menyaksikan konsert Siti Nurhaliza di Royal Albert Hall London. Khabarnya dah ramai yang menempah tiket. Hmmm.. setia betul peminat Siti, sampai ke London mereka ikut.

Tapi yang paling sibuk ialah kaunter menjual tiket MAS. Ramai yang ingin membeli tiket murah yang laku sehingga akhir bulan Oktober. Walaupun kaunternya saya kira lebih dari 20, masih orang perlu beratur panjang.

Nasib kami baik, kerana rumah Abang dekat dengan Mines. Tak sampai 10 minit berjalan kaki. Tak payah bersesak mencari parking. Cadangan asal nak cari tiket ke Bali, tapi akhirnya dapat pakej lain yang lebih best. Kalau tiada aral, bulan May dapat lah kami menyaksikan kehebatan dan keindahan tugu cinta Shah Jahan dan Mumtaz.

Petang Ahad tu kami nak ke Jalan Tuanku Abdul Rahman, tapi semua jalan ke sana ditutup. Tak tahu mengapa. Jalan dari Dataran Merdeka, Jalan raja Laut dan Jalan Sultan Ismail ditutup untuk laluan. Kami terlepas peluang nak makan Nasi Beriani di Restoran Insaf. Saya terlepas peluang nak singgah di kedai buku Pustaka Indonesia di Wisma Yakin. Isteri saya terlepas peluang nak pergi shopping. Kecewa sungguh. Akhirnya, tak tahu ke mana kami hanya ke Ampang Park untuk mengalas perut. Jumpa kedai Paylessbooks tapi tak jumpa buku yang berkenan di hati. Kami beli novel terbaru Salina Ibrahim, Atas Nama Kasih sebelum ke Putrajaya.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails