Selasa, September 27, 2005

Susah juga mencari Cinta!


Foto dari bml-excellent.com

Akhirnya calon favourite Mencari Cinta, Khairul tersingkir juga. Dari awal lagi Khairul memang calon favourite kerana beliau ada kelebihan kerana nampak lebih matang dan berpengalaman. Khairul sebenarnya seorang duda yang pernah berkeluarga, malah kisah perkahwinan beliau pernah tersiar di sebuah majalah popular tanahair. Status Khairul pernah dipertikaikan oleh penonton dan peminat siri ini. Namun, seperti kata The Producer, keluarga Elly telah tahu kedudukan sebenar beliau, dan tidak menjadi masalah untuk beliau memasuki pertandingan ini.

Saya sebenarnya tidak berapa berkenan dengan Khairul ini. Gaya beliau yang selalu kelihatan sibuk, macam seorang ahli perniagaan yang sangat-sangat sibuk. Tetapi episod minggu lepas menyaksikan karakter beliau yang mengubah sedikit pandangan saya. Beliau kelihatan begitu mesra dan selesa sewaktu bergaul dengan orang tua di Rumah Orang Tua. Babak beliau berbual juga dan memandikan seorang tua juga menyerlahkan sudut positif beliau yang jarang dilihat. Begitu juga dengan babak beliau menolong Elly memasak. Nampak sungguh natural dan tidak kekok di dapur.

Akhirnya Khairul tersingkir juga dan penyingkirannya diiringi oleh lagu I'm leavin' on a jet plane oleh John Denver.

Episod lepas juga menyaksikan keluarga Elly tidak mencalonkan sesiapa untuk disingkirkan. Peserta yang telah terkeluar sebelum ini juga telah diundang untuk memberi nasihat dan pandangan kepada Elly untuk memilih calon yang akan disingkir. Ternyata Elly sukar membuat pilihan dan masih tidak dapt membuat pilihan sehingga ke saat-saat terakhir.

Tak ramai wanita yang bernasib baik seperti Elly. Beruntung benar Elly. Boleh memilih dari yang terpilih. Minggu ini Elly akan memilih antara Danial & Zulfakar. Siapakah yang akan menjadi pilihan Elly malam ini?

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails